gelukskoffer-portfolio

De Gelukskoffer is een ‘ontdekkingsreis’ van kinderen en ouders om gedurende 6 sessies (plus een ouderbijeenkomst) te ontdekken waar het kind gelukkig/blij van wordt en hoe hij/zij dit gevoel voor een groot deel kan beïnvloeden. In 6 sessies gaan we op een zoektocht naar geluk. We starten hierbij letterlijk met een lege koffer die na alle sessies is gevuld met alle voorwerpen waar de kinderen gelukkig van worden.

Kinderen leren door opdrachten, spellen, theorie, gedichten of fragmenten te herkennen waar zij gelukkig van worden en hoe ze dit gevoel van geluk op kunnen roepen.

Doel: een koffer vullen met geluk!

Uitgangspunten de Gelukskoffer

  • 6 sessies en 1 ouderbijeenkomst
  • preventief programma dat het zelfvertrouwen van kinderen vergroot
  • werkt aan een positief zelfbeeld en stimuleert kwaliteiten
  • de interactie tussen kind het gezin verbeteren middels de Gelukskoffer
  • investeert in het welzijn van kinderen, nu en later
  • wetenschappelijk bewezen en onderbouwde methode
  • richt zich op kerndoelen 34, 35, 37 en 38 van het Ministerie van OC&W

 

Positieve en emotionele ontwikkeling

Het lesprogramma van de Gelukskoffer is gericht op een positieve en emotionele ontwikkeling van het kind zelf, als basis voor een goede omgang met anderen. De gedachte erachter is simpel: kinderen die vroeg leren over leiderschap, de kracht van positief denken en de maakbaarheid van geluk, hebben meer zelfvertrouwen. Ze hebben een positiever beeld van zichzelf en de wereld om hun heen en staan steviger in hun schoenen.

Waardevolle bagage

De Gelukskoffer geeft kinderen waardevolle bagage mee voor de overgang naar de puberteit en hun ontwikkeling naar volwassenheid. De Gelukskoffer biedt het onderwijs een unieke kans om te investeren in het welzijn van de kinderen. De lessen dragen bij aan de kerndoelen 34, 35, 37 en 38 van het Ministere van OC&W.

Individueel of op groepsbasis

Deze training kan zowel in een groep als op individuele basis gegeven worden. Bij aanvang van een individuele sessie krijgt het kind een koffer. Deze gaan we beschilderen/tekenen en letterlijk vullen met voorwerpen, berichten en ideeën waar het kind gelukkig van wordt.

< terug naar aanbod